会員規約

NOA オフィシャルファンクラブ「NOANA」会員規約

(注) この「NOAオフィシャルファンクラブ「NOANA」会員規約」は、当社が提供するサービスについて、会員(第2条第1項に定義します。)の権利及び義務並びに契約の条件及び制限を規定するものですので、注意深くお読みください。特に、この会員規約は、日本法に準拠しており(第15条)、また、本サービスに関する紛争解決はすべての抵触法原則に優先して東京地方裁判所が専属合意管轄裁判所であるため(第15条)、会員の現地法での権利(陪審員裁判を受ける権利やクラスアクションの権利を含みます。)が制限されることにご留意ください。加えて、会員が未成年者である場合には、親権者の同意なくして、本サービスを利用することはできません(第4条第8項)。

第1条 目的
株式会社アミューズ(以下「当社」といいます。)が運営する「NOANA」(以下「当会」といいます。)は、NOA(以下「本アーティスト」といいます。)を応援する会員(次条第1項に定義します。)によって構成され、本アーティストを応援することを目的とします。

第2条 本規約の適用範囲
1.本「NOAオフィシャルファンクラブ「NOANA」会員規約」(以下「本規約」といいます。)は、当会のサービス(以下「本サービス」といいます。)を利用する方(以下「会員」といいます。)に適用されます。
2.会員は、当社が制定する「A!-IDサービス利用規約」(以下「A!-ID規約」といいます。)に基づき登録した電子メールアドレス(以下「A!-ID」といいます。)を当社所定の方法により登録しなければ、本サービスを利用することはできません。また、会員は、当社が制定する「A Wallet利用規約」に基づきウォレット(以下「本ウォレット」といいます。)1個を開設のうえ保有しなければ、本サービスのうち(会員特典を含む)一部のサービスを利用することができません。なお、A!-IDの登録及び本ウォレットの発行手数料は無料です。
3.会員は、当会への入会を申し込んだ時点で、本規約に承諾したものとして扱われます。なお、当会のオフィシャルウェブサイト(以下「本サイト」といいます。)からリンクされたウェブサイトであっても他社が運営するウェブサイトにおいて提供されるサービスについては、本規約ではなく、当該他社のウェブサイトにおける利用規約その他の定型約款の定めが会員に適用されます。
4.会員は、本サイトにおいて当社が表示する「プライバシーポリシー」に承諾したものとして扱われます。

第3条 本規約の変更
1.本サービスは民法第548条の2第1項に定める「定型取引」に該当し、また、本規約は同項に定める「定型約款」に該当します。当社は、民法第548条の4の規定により、(1)本規約を変更する旨、(2)変更後の本規約の内容及び(3)変更の効力発生時期を本サイト上に表示することその他適切な方法(以下、総称して「本サイト等」といいます。)により周知することにより、会員に予告なく本規約を変更することができます。
2.前項の変更が会員に重要な影響を与える場合には、事前に相当な期間をおいて周知します。

第4条 本サービスの利用等
1.会員としての資格(以下「会員資格」といいます。)の有効期限は、会員として登録された日にかかわらず、年会費等(次条第1項に定義します。)を支払った月の翌月から1年間です。
2.当社は、当会への入会を申し込んだ方(以下「入会申込者」といいます。)が次の各号に該当すると判断した場合には、本サービスの利用を承諾せず、又は、当社が当会への入会を承諾し、入会申込者を会員として扱った後であってもかかる承諾を取り消す権利を留保します。
(1)入会申込者/会員が本サービスの登録の申込みにおいて誤記もしくは記入漏れをし、又はその他当社所定の申込方法によらずに申し込んだ場合
(2)本サービスを利用する権利、本アーティストが出演する公演やイベント(以下、総称して「公演等」といいます。)のチケットを第三者に対し譲渡又は転売することを目的として申し込んだ場合又はその疑いが認められる場合
(3)入会申込者/会員が法人その他の団体であることが判明した場合
(4)入会申込者/会員が暴力団、暴力団関係企業・団体その他の反社会的組織に所属する場合及び暴力団員又はこれらと密接な関係を有する者であると合理的に判断される場合
(5)入会申込者/会員が日本政府もしくは外国政府が経済制裁の対象として指定する者又は日本政府もしくは外国政府が経済制裁の対象として指定する国もしくは地域の居住者に該当し又はこれらの者と密接な関係を有する者であると合理的に判断される場合
(6)入会申込者/会員が実在しない場合又は実在が疑われる場合
(7)入会申込者/会員が過去に当社が定めた規約に違反する行為をしたことが判明した場合
(8)申込内容に虚偽の記載がある場合
(9)入会申込者/会員が不正に取得した情報に基づき本サービスの登録又は利用を申し込んだことが判明した場合
(10)その他、当社が不適当であると判断した場合
3.会員資格は、1人1口とし、同一名義、他人名義又は虚偽名義を利用しての複数の会員登録はすることができません。)。
4.会員は、会員が本サービスの利用のために登録した情報(以下、当会が発行した会員番号と総称して「登録情報等」といいます。)を確認するための資料の提出を当社から求められた場合には、当社の定める期間内にこれに応じなければなりません。
5.会員は、本サイト上で明示する条件を満たした場合には、会員特典を受けることその他の本サービスの利用ができます。
6.会員は、本規約及び当社が定めて本サイト上に表示する注意事項等に従って本サービスを利用しなければなりません。
7.当社は、会員に対し、本サービスに関し、必要な事項を本サイト等に表示して周知し、この方法により当社は会員に対し必要な事項を通知したものとして扱われます。
8.会員が未成年者である場合には、本サービスを利用する(本ウォレットの登録及び本サービスの利用にかかる個別の取引をすることを含みます。以下、本項において同様とします。)にあたり、親権者、後見人その他の利益保護者(以下「親権者等」といいます。)の同意を得なければならず、本サービスの登録を申し込んだ時点で当該会員に適用がある法律に基づく親権者等の同意を得たものとして扱われます。この場合、かかる親権者等は、当該会員が本サービスに登録された時点で、本規約の内容及び本サービスの利用を同意したものとして扱われます。

第5条 会費
1.会員は、年会費、事務手数料等の手数料(もしあれば)及びこれらにかかる消費税等相当額(以下、総称して「年会費等」といいます。)を1年分一括して支払わなければなりません。
2.当会は、会員に対し、年会費等以外の利用料金の支払いを要する有料サービスを行う場合には、別途その利用料金及びその支払方法を本サイト上に明示します。
3.会員が当会に支払った年会費等は、当社に故意又は重過失のある場合を除き、返還されません。
4.会員が重複して入会又は会員資格の継続を申し込んだ場合であっても、支払われた年会費等、会員限定として別途販売される商品及び有料サービスの対価は、返還されません。
5.会員は、入会又は会員資格の継続を希望する場合には、以下の手続のいずれかを行わなければなりません(会員資格の継続の場合は第2号又は第3号のいずれかを行えば足ります。)。
(1)入会の場合において、本サイト上において明示する手続に従って入会手続を完了すること。この場合には、かかる手続が完了した時点で年会費等を所定の方法にて支払うべき義務が確定し、これ以降に入会の取消しはできず、また、これ以降に入会の撤回をした場合でも上記確定済みの義務は消滅しません。
(2)会員資格の継続の場合において、会員資格の有効期限が満了する日までに本サイト上において明示する手続に従って手動で継続手続を完了すること。この場合には、かかる手続が完了した時点で次年度の年会費等を所定の方法にて支払うべき会員の義務が確定し、これ以降に会員資格継続の取消しはできず、また、これ以降に会員資格継続の撤回をした場合でも上記確定済みの義務は消滅しません。
(3)会員資格の継続の場合において、会員資格の有効期限が満了する日の3ケ月前までに本サイト上において明示する手続に従って自動継続を設定すること。この場合には、会員資格の有効期限が満了する日が属する月の初日に次年度の年会費等を所定の方法にて支払うべき会員の義務が確定し、これ以降に会員資格継続の取消しはできず、また、これ以降に会員資格継続の撤回をした場合でも上記確定済みの義務は消滅しません。なお、初期設定が自動継続となっている場合もあり、その場合は本サイト上にその旨を明示します。また、初期設定が自動継続となっているかどうかにかかわらず、設定された自動継続の設定は、会員が本サイト上に明示する手続に従って自動継続の設定を会員資格の有効期限が満了する日が属する月の前月末日までに解除しない限り、翌年度以降においても適用され、翌年以降においても本第3号が適用されます。
6.前項に基づき次年度の年会費等を支払うべき義務が確定した後、会員は所定の方法にてこれを支払わなければならず、この支払いが所定の期日までになされなかった場合には、会員資格は得られずまた継続されません。
7.当会は、運営等の事情により、年会費又は事務手数料等の手数料を変更することがあります。それらを変更する場合には、会員に対し、その旨を本サイト上に表示して事前に周知します。
8.当会が本サイトにおいて明示する年会費等には、適用ある法令により生ずる税金が含まれ、税額が変更となった場合も、会員はそれらを含めた金額を支払わなければなりません。なお、法令の改正等による税額の変更のみによってそれらの金額が変更になる場合は、会員に対してその周知行わない場合があります。

第6条 本サービスに関する注意事項
1.会員は、本サイトからリンクされた本サービスであっても、当該サービスが他社により運営されるウェブサイトを利用して提供されるサービスである場合には、当該第三者が別途定める手続を行わなければ、当該サービスを利用することができないことを承諾したものとして扱われます。
2.会員は、本サービスの利用にあたり、会員の所在地その他の条件による制限のため、本サービスの全部又は一部を利用することができない場合があること(日本国外に所在する会員が次項に例示する会員特典を受けられない場合を含みますが、これに限りません。)を承諾したものとして扱われます。
3.当社は、会員に対し、有償又は無償で、一定の会員特典(例 本アーティストが出演する公演等のチケットを一般販売に先行して販売される場合(以下「先行販売」といいます。)に当該先行販売(抽選販売になる場合があります。)に申し込む権利や当会又は本アーティストに関するNFTを含むデジタルデータ(以下「本データ」といいます。)を受け取る権利を含みます。)を付与する場合があります。この場合、当社は、当社の裁量により、会員特典その他の便益を受け取るべき会員を決定する手続又は基準を決定することができます。会員は、当社が決定するかかる手続及び基準について異議を申し立てることはできません。当社は、かかる手続又は基準を決定した場合(本ウォレットを保有していることが必須条件の1つとなることがありえます。)には、本サイト上に表示します。なお、当社は、会員に対し、上記のような便益を付与する義務を負うものではありません。
4.当社が、会員からの申込みによって会員に対して本データを作成又は付与を行なう場合において、会員からの申込みに従うことによりその本データが第三者の権利を侵害するおそれがあると当社が判断した場合、当社はその申込みを拒否又は申込みの承諾後においてもそれを撤回することができます。
5.会員は、本サイト及び本サービスを利用するために必要な通信機器、ソフトウェア、その他これらに付随して必要となるすべての機器については、自己の責任及び負担において用意しなければなりません。また、本サイト及び本サービスを利用するために必要な手続(通信契約等の締結及び通信料の支払いを含みます。)は会員が自ら行わなければなりません。
6.会員は、本サービスの全部又は一部を利用することができないことを理由に本サービスの利用の申込みを撤回することはできず、当社が会員から受領した金銭の返還を受けることができません。また、本アーティストが出演する公演等のチケットに当選したときなど本サービスの利用に基づき金銭を支払うべき義務が確定した場合には、会員は、これを支払わなければならず、本サービスの利用の申込みを取り消したり撤回したりしたときであっても、確定済みの義務は消滅しません。
7.先行販売は、公演等によっては申込条件に制限があり、会員がチケットを購入することができない場合があること、良席をお約束するものではないこと及びすべての公演等が先行販売の対象となるものではないことを、会員は承諾したものとして扱われます。
8.公演等の会場で当社又は当社が委託する者が、会員に対しMEMBER’S PASS及び本人確認書類の提示を求めることがあります。会員がこれに応じない場合や提示することができない場合や、登録名義と本人確認書類の名義が異なる場合は、入場をお断りし、公演等の会場より退出していただく場合があります。この場合、会員は公演等のチケット代金の払戻しやその他の賠償請求をすることはできません。
9.本サービスのうち申込期限のあるものを会員が当該期限までに申し込まなかった場合(会員が本サイトの表示を確認しないまま当該期限を過ぎた場合も含みます。)には、申込みにかかる権利は当然に失効します。
10.公演日が指定されたチケット等の送付物を会員の不在等の理由で会員がこれを受け取らないまま公演日その他の期限を過ぎた場合、チケット等の送付物にかかる権利は全て無効となり、当社はいかなる責任も負いません。
11.会員は、登録したA!-ID、パスワード、登録情報等、会員資格、ポイント(次条第1項に定義します。)本サービスにかかる権利及本規約に基づく一切の権利を、自らのためにのみ利用することができ、第三者のために利用したり、第三者に対し、有償であるか無償であるかを問わず、譲渡したり、担保に供したり、利用させたり、相続させたりすることはできません。また、会員は、本ウォレットを第三者(他の会員を含みます。)に譲渡したり、貸与したりもしくは相続させたりすることはできず、また第三者(他の会員を含みます。)との間で本ウォレットを共有することもできません。
12.会員自らだけが本サービスを利用することができ、会員以外の第三者(他の会員を含みます。)が会員に代わって利用することはできません。なお、当社は、本ウォレットに関し、第三者による不正使用等の事故があった場合であっても、本ウォレットの再開設への協力、本ウォレットにかかる機能の停止その他の措置を講じる義務を負いません。また、当社は、当該事故について当社に故意又は重過失がある場合を除き、会員に生じた損害について、いかなる責任も負いません。
13.当社は、会員特典その他の便益を正当に付与された会員から転得したと申し出た者や本ウォレットを譲り受けたと申し出た者がいる場合であっても、このような者を会員として扱わず、当社又は当社が指定する第三者が会員特典その他の便益を付与した者又は本ウォレットの登録を申し込んだ者を会員として扱うことができます。
14.会員は、登録情報等を自己の責任及び負担において管理及び使用しなければなりません。なお、登録情報等を用いた本サービスの利用は、当該登録情報等を登録したとされる会員による本サービスの利用として扱われます。会員による登録情報等の管理及び使用に関し、当社はいかなる責任も負いません。
15.会員は、登録情報等に変更が生じた場合、生年月日及び氏名(苗字を除きます。)以外の変更が認められる情報についてのみ、当社所定の方法に従い、速やかに変更手続を行わなければなりません。会員が当該変更手続を怠った結果、当社からの通知や送付物等が会員に到達しなかった場合、又は、会員特典の付与その他の本サービスを利用する機会を喪失する等の不利益が生じた場合であっても、当社はいかなる責任も負いません。なお、当会に対する連絡は、本規約に指定する連絡先に対して行います。
16.当社は、会員に対し、会員特典を付与した場合その他本サービスの利用を承諾したときであっても、その付与その他本サービスの利用にかかる取引が解除された場合その他当社が適当であると判断する事由があった場合には、その付与その他本サービスの利用を取り消す又は撤回することができます。
17.会員が本サービスの利用に関し第三者(暗号資産取扱事業者、クレジットカード会社及び回収代行会社を含みます。)との間で別途締結した契約がある場合にはその規定に従い、当社はいかなる責任も負いません。
18.会員は、自己の責任及び負担において本サービスを利用し、本サービスの利用に関して行った一切の行為及びその結果について当社に何らの損害及び迷惑も与えてはなりません。
19.当社は、会員特典その他本サービスを予告なく変更することがあります。ただし、会員に重要な影響を与える場合には、 事前に相当な期間をおいて周知します。

第7条 ポイントサービス
1.「A!-POINT」は、当社がA!-ID規約に基づき提供するポイントサービス(以下「本ポイントサービス」といいます。)です。本サービスは、本ポイントサービスの対象となり、会員は、当会及びA!-POINTをご利用いただけるサービス(以下「A!-POINT指定サービス」といいます。)にて本ポイントサービスを利用することができます。本ポイントサービスにより、当会が会員に対し付与するA!-POINTを以下「ポイント」といいます。
2.本ポイントサービスの概要、本ポイントサービスに関する規約は、A!-ID規約に従います。
3.当会は、会員が当会の指定する方法で入会手続及び継続手続を行ったとき、その他当会が相当と認めた場合(以下「対象取引」といいます。)には、会員に対しポイントを付与します。なお、入会手続及び会員資格の継続手続時に必要となる事務手数料には、ポイントは付与されません。
4.対象取引、ポイントの付与率、その他ポイント付与の条件は、当会が決定し、本サイト等において明示します。なお、本サイト等においてあらかじめ明示する条件の他、ポイントの付与率、付与されるポイントの有効期間等は対象取引ごとに異なる場合があります。
5.会員は、付与されたポイントを換金することはできません。
6.当会がポイントを付与した後に、会員が当会所定のポイントの有効期間内にA!-POINT指定サービスを行わなかった場合、有効期間を超えたポイントは自動的に消滅します。
7.当会がポイントを付与した後に、会員が次の各号のいずれかに該当すると判断した場合、当会は会員に対し事前に通知することなく、会員が保有するポイントの全部又は一部を取り消すことができます。
(1)過去又は現在において、本サービスその他当社が提供する他のサービスに関し、当社が定める規約・注意事項等(本規約を含みます。)に違反する行為があった場合
(2)違法又は不正行為があった場合
(3)その他当会が適当であると判断した場合
8.当会は、会員に対し、取り消された又は消滅したポイントについて補償する義務を負わず、一切の責任を負いません。
9.会員は、保有するA!-POINTを1ポイントあたり1円にて、入会手続及び継続手続に必要な料金(年会費、事務手数料)の全部又は一部の支払いに利用することができます。
10.本ポイントサービスは、民法第548条の2第1項に定める「定型取引」に該当し、また、A!-ID規約は同項に定める「定型約款」に該当します。当社は、民法第548条の4の規定により、(1)A!-ID規約を変更する旨、(2)変更後のA!-ID規約の内容及び(3)変更の効力発生時期を本サイト等で表示して周知することにより、予告なく変更することがあります。ただし、会員に重要な影響を与える場合には、事前に相当な期間をおいて通知します。

第8条 禁止行為
会員は、本サービスの利用にあたり、また、本サービスの利用終了後であっても、次の各号に該当する行為及び該当するおそれのある行為を行ってはなりません。
(1)第1条の目的に反する行為
(2)有償であるか無償であるかを問わず、A!-ID、本ウォレット、会員特典その他の便益により得られたチケットの先行受付権、チケット、グッズ、その他会員資格に基づいた権利をオークションに出品し、チケットショップなどの二次流通市場その他の場(インターネットネット上のものを含みます。)で第三者に転売、譲渡、貸与し、もしくは質権その他の担保権を設定する行為及びそれらを買い受け、譲り受け、借り受け、もしくは質権その他の担保権の設定を受ける行為
(3)登録情報等の売買・譲渡、架空名義の使用、不正に名義を変更する行為
(4)有償であるか無償であるかを問わず、また手段を問わず、不特定又は多数の者に本サービスを利用させる行為
(5)不特定又は多数の者に対するものであるかにかかわらず、営利目的で他人に本サービスを利用させる行為
(6)第三者の登録情報等を使用して自ら本サービスを利用する行為
(7)有償であるか無償であるかを問わず、また手段を問わず、登録情報等を他人に開示もしくは提供させ又は他人に対しこれを開示もしくは提供する行為
(8)本サービス及び本サイトに関する特許権、実用新案権、著作権、商標権又はその他の一切の権利並びに本サイト及び本ウォレットに関するデジタル・ライツ・マネジメント(DRM)、コンテンツ保護のためのあらゆる手段、もしくはアクセス制御のためのあらゆる手段(ジオフィルタリング・メカニズムを含みます。)を削除、変更、迂回、無効化、妨害又は回避する行為
(9) 本サービス及び本サイトに関し、コピー、ダウンロード、ストリームキャプチャ、複製、複写、アーカイブ保管、配信、公衆送信可能化、アップロード、公開、変更、改変、翻訳、放映、表示、販売、送信もしくは再送信することにより著作権その他の一切の権利を侵害する行為
(10) 本サービス及び本サイトをハードウェアやソフトウェアに違法又は不正に取り込んだり又はかかるハードウェアもしくはソフトウェアによって本サイトにおいて配信されるコンテンツをストリーム配信もしくは再送信したりすること並びにフレーム又はインラインリンクすることによってこれらの利用を可能にする行為
(11)当社のネットワーク又はサーバーに不正にアクセスし、不当もしくは過大な負担をかける行為又はその他これに類する行為
(12)当社又は第三者が管理する情報端末、ネットワーク機器又はシステムに、その適正な稼働を阻害し、操作を妨害・制御し、又はデータを閲覧・取得ないし毀損する動作をするウイルスその他のプログラムやファイルを組み込み又は実行する行為
(13)本サービスを利用してなされるあらゆる営業行為及びこれに準ずる行為並びに政治、宗教に関する行為
(14)当社又は第三者(他の会員、本アーティスト、当社の関係会社及びその取引先を含みます。)(以下、本アーティスト、当社、当社の関係会社及びその取引先を総称して「当社等」といいます。)に対し、性的、わいせつ的、暴力的、侮辱的もしくは差別的な言動により不快の念を抱かせる行為又は公序良俗に反する行為
(15)本アーティストに対するつきまとい、本アーティストに対し連絡や面会を要求すること又は当社等に対して本アーティストに対する連絡や本アーティストとの面会を申し入れる行為、当社等に対し不必要な問い合わせや要求を多数回にわたり繰り返す行為その他当社等の事業や当会の運営を妨げる行為
(16)本アーティストに関する著作、会員特典その他の便益、当会を通じて入手した、文章、音声、イラスト、画像、映像、コンテンツ、本データなどのすべてのデータの無断複製、無断転載、無断再配布などの当社に無断で利用することにより当社等の権利を侵害する行為
(17)当社等の特許権、実用新案権、著作権、商標権、他の財産権、肖像権、プライバシー、名誉、信用その他一切の権利を侵害又は毀損する行為及び法令に違反する行為
(18)本規約その他の当社が定める規約・注意事項等に違反する行為
(19)その他当社が不適当であると判断する行為

第9条 会員資格の終了
1.当社は、会員が以下の各号のいずれかに該当する又は当社が該当すると判断した場合、会員資格を終了させることができます。
(1)会員が第5条第5項第2号及び第3号のいずれの手続も行わない場合は、自動的に退会扱いとします。
(2)会員の登録情報等に虚偽の事実が認められた場合
(3)過去に強制的に当社等が提供するサービスを退会させられたことが判明した場合
(4)次条に基づき本サービスの利用が終了した場合
(5)その他当社が適当であると判断した場合
2.会員が会員資格の(本来の)有効期限前に当該資格を喪失した場合であっても、会員が支払済みのいかなる金銭も返金されず、(本来の)有効期限までの期間と会員資格喪失までの期間に応じた日割計算での精算又は返金もされず、また、資格喪失前に支払いが確定していた義務は消滅しません。

第10条 本規約に反する行為に対する措置
当社は、本規約、当社等が定める他の規約に違反し又は当社が不適当であると判断した行為を会員が行った場合には、事前の通知をすることなく、かつ、いかなる責任も負うことなく、いつでも本サービスの利用を終了又は制限し、また、会員による本サービスの利用を取り消す権利を留保します。

第11条 本サービスの一時停止・中断・廃止
1.当社は、会員に対し、システムの保守・点検その他これに類する理由により、本サイト等に表示して事前に周知し、本サービスの提供を一時的に停止又は中断する場合があります。
2.自然災害、停電、第三者による妨害行為その他これらに類する事象に起因するシステム障害又はその他不測の事態により、本サービスの提供ができない場合があります。
3.当社は、当社の裁量により本サービスを廃止する場合があります。この場合、当社は、会員に対し、可能な限り、本サイト上に表示して事前に周知します。

第12条 個人情報の取扱い
1.当社は、当社との間で機密保持契約を締結している協力企業、提携会社及び業務委託会社に対し、本サービスを実施するために(発送業務、代金決済のクレジットカード会社への照会業務、チケットの受付業務、本ウォレット開設業務を含みます。)、個人情報を開示する場合があります。
2.当社は、会員から受領した個人情報を、当社がオフィシャルウェブサイトに掲載する「プライバシーポリシー」に従い、管理します。なお、会員が日本国外に所在する場合であっても同様とします。

第13条 損害賠償
1.会員は、本サービスの利用に関し、自己の責めに帰すべき事由によって当社等に対し損害を与えた場合には、その損害を賠償しなければなりません。
2.会員は、本サービスの利用に関し、第三者(他の会員を含みます。)からクレームや請求を受けた場合又は第三者(他の会員を含みます。)との間で紛争が生じた場合には、自己の責任及び負担でこれを解決しなければなりません。

第14条 免責事項、責任制限
1.当社は、
(1)当社の故意又は重過失による場合を除き、本サービスの利用に関し、会員に生じた損害及び不利益についていかなる責任も負わず、また、当社が会員から受領した年会費等又は当社に帰属することになったいかなる金銭的価値も返還する義務を負いません。
(2)本サービス及び本サイトに事実上又は法律上の瑕疵(安全性、信頼性、正確性、完全性、有効性、特定の目的への適合性、セキュリティに関する欠陥、エラーやバグ、権利侵害を含みます。)がないことを明示的にも黙示的にも表明し、保証するものではありません。
(3)会員に対し、前号の瑕疵を修補して本サービスを提供する義務を負いません。
(4)会員に対する事前の予告なく、自己の裁量により本サービスの提供を一時停止、廃止又は変更することがあり、会員は予めこれを承諾したものとして扱われます。
(5)前号の本サービス提供の一時停止、廃止又は変更により会員に生じたいかなる損害又は損失についても、いかなる責任も負いません。特に、会員が、本サービスの利用を中止又は本サービスの一部を解約するなどして本サービスの全部又は重要な一部の利用ができなくなったときであっても、いかなる責任も負わず、またいかなる補償もしません。
(6)当社は、本アーティストの活動状況その他の事情により、当会の運営を継続し難いと判断した場合には、当会の全部又は一部を当然に、かつ解散の理由にかかわらず何らの責任を負うことなく、解散することができます。この場合、当社は、会員に対し、会員から受領した年会費については、解散日が属する月の翌月から会員資格の有効期限に応じ、月割計算により未経過月数分の年会費を返還し、年会費以外の年会費等は返還いたしません。
(7)当社の故意又は重過失による場合を除き、会員に対し、本サービスの利用に関連して会員に発生した損害、本サービスの提供に必要な設備又はシステムへの第三者による不正侵入、本サービスの一時停止もしくは利用制限、本規約の変更又は本規約もしくは本規約に基づく取引の解除により会員が被った損害、及び会員と第三者との間で生じたトラブルに起因して会員が被った損害に関し、当社はいかなる責任も負いません。
(8)自然災害、豪雨・豪雪、戦争、テロリズム、サイバーテロ、停電、コンピュータ又はネットワークにおけるバグの発生、感染症の蔓延、法令や規則等の新設もしくは改廃又は解釈の変更その他の当社が支配し得ない事由により本サービスを提供できなかった場合であっても、当社はいかなる責任も負いません。
2.当社が会員に対し本サービスに関して損害賠償責任を負う場合、適用法により許容される最大限の範囲において、当社及び当社関係者の負担する責任の総額は、会員が当社に直接支払った金額(もしあれば)の総額の100%に制限されます。適用される法律が、上記の責任制限の全部又は一部を会員に適用することを認めていない場合は、適用される法律で認められる最大限の範囲内でのみ、責任制限が会員に適用されます。

第15条 紛争の解決
本規約及び本サービスの利用は、日本法に準拠し、同法に従って解釈されます。本規約及び本サービスに関する一切の紛争については、適用あるすべての抵触法原則に優先して、東京地方裁判所を第一審の専属的合意管轄裁判所とします。

第16条 言語
1.本規約の英語版が作成される場合、それはあくまでも参考訳として作成されます。日本語版と英語版の間に矛盾がある場合には、日本語版が優先します。また、当社が本規約の英語版を作成した事実が、本サービスについての他の書類の英語版を作成することを意味又は示唆するものではありません。
2.当社は、本サービスに関するいかなる通知、書類、告知、周知、案内、警告、発表及び規約(以下、総称して「通知等」といいます。)も、日本語以外での言語で行う義務を負いません。また、当社が当社の裁量により通知等を日本語以外の言語で行ったとしても、その後の通知等を日本語以外の言語で行う義務を負うものではありません。加えて、当社が会員から日本語以外の言語で記載された通知等を受領した場合、当社がその内容を理解したかどうかにかかわらず、当社はこれに返信する義務を負いません。日本語を解さない会員は、自らの責任で、日本語が原文である通知等を理解する方法を確保する必要があります。

附則(制定) 本規約は2023年3月13日より制定施行します。

規約に指定する連絡先
〒150-8484
NOA オフィシャルファンクラブ 「NOANA」
【お問い合わせフォーム】https://fc.dps.amuse.co.jp/noana/qa/contact


NOA OFFICIAL FANCLUB “NOANA” Membership Terms of Use

Please read these NOA OFFICIAL FANCLUB “NOANA” Membership Terms of Use carefully as they stipulate the rights and obligations of Members (defined in Article 2.1) and the terms and restrictions of contracts regarding the services to be provided by the Company. In particular, these Terms of Use are governed by the laws of Japan (see Article 15) and the Tokyo District Court has exclusive jurisdiction in priority to all applicable principles of conflict of laws with respect to any dispute resolution regarding the Service (see Article 15). Please note that your rights (including the right to a jury trial and the right to class action) under local law are restricted. Also, if the Member is a minor, the consent of a person with parental authority or a guardian is required when that Member uses the Service (see Article 4.8).

Article 1 Purpose

“NOANA” (the “Membership”), which is administered by Amuse Inc. (the “Company”), shall consist of Members (defined in Article 2.1) who support NOA (the “Artist”) and its purpose shall be to support the Artist.

Article 2 Scope of Application of these Terms of Use

  1.  These NOA OFFICIAL FANCLUB “NOANA” Membership Terms of Use (these “Terms of Use”) apply to those (each such person, the “Member” or “You”) who use the service under the Membership (the “Service”).
  2. You can use the Services only after registering your email address (“A!-ID”) that You have registered in accordance with the “A!-ID Terms of Use” (the “A!-ID Terms”) prescribed by the Company in the manner specified by the Company. Further, You cannot use part of services (including members’ benefits) among the Services unless You have created and do retain a wallet (a “Wallet”) in accordance with the “A Wallet Terms of Use” prescribed by the Company. There is no issuance fee for Your A!-ID or Wallet.
  3. The Member shall be treated as though he or she has accepted these Terms of Use at the time he or she applied for the Membership. However, any use by a Member of services provided on a website operated by another company that is linked to the official website of the Membership (the “Website”) is subject to the provisions of the terms of use of that website and other standard terms and conditions of that other company rather than these Terms of Use.
  4. The Member shall be treated as though he or she has accepted the Privacy Policy displayed by the Company on the Website.

Article 3 Amendments to these Terms of Use

  1. The Service constitutes a “standard transaction” prescribed in Article 548-2, paragraph (1) of the Civil Code of Japan and these Terms of Use constitute a “standard form contract” prescribed in that paragraph. The Company may amend these Terms of Use without notice to the Member under the provisions of Article 548-4 of the Civil Code of Japan by making: (1) the fact that these Terms of Use are to be amended, (2) the contents of these Terms of Use after the amendment, and (3) the timing of that amendment taking effect, known on the Website or by another appropriate method (together, the “Website, etc.").
  2. If any revisions in the preceding paragraph will have a significant impact on the Members, the Company shall inform the Members with a reasonable period in advance.

Article 4 Use of the Service

  1. Your status as a Member (the “Member Status”) shall be valid for one year from and including the month immediately following the month during which You duly paid Your Annual Fees, etc. (defined in Article 5.1).
  2. If the Company judges that any of the following items applies to a person (the “Applicant”) who has applied for the Membership, it will not approve use of the Service by that Applicant or it will retain the right to revoke the approval of the Applicant to the Membership even after such approval or having treated the Applicant as a Member:
(1) If the Applicant/Member makes an application for registration for the Service with an error or omission or if the Applicant/Member otherwise makes an application by a method that is not a method prescribed by the Company;

(2) If the Applicant/Member makes an application for use of the Service for the purpose of transferring or reselling its right to use the Service or an admission ticket to concerts or events (together, “Concerts, etc.”) to a third party or it is believed that is likely;

(3) If it is judged that the Applicant/Member is a corporation or another organization;

(4) If the Applicant/Member belongs to an organized crime group, an enterprise or group related to an organized crime group, or another antisocial organization or if it is reasonably judged that the Applicant/Member is an organized crime group member or a person who has a close relationship with any such person;

(5) If the Applicant/Member is a person who is designated as being subject to economic sanctions by the Japanese government or a foreign government, a resident of a country or region that is designated as being subject to economic sanctions by the Japanese government or a foreign government, or it is reasonably judged that the Applicant/Member is a person who has a close relationship with any such person;

(6) If the Applicant/Member does not exist or it is suspected the Applicant/Member does not exist;

(7) If it is found that that Applicant/Member committed a violation of any terms of use stipulated by the Company in the past;

(8) If there is a false statement in the contents of the application;

(9) If it is found that the Applicant/Member has applied for a registration or use of the Service based on information that he or she unjustly obtained; or

(10) If the Company judges that the application by the Applicant/Member is otherwise inappropriate.

  1. One Member Status may only be approved per person and duplicate Membership registrations using duplicate identities, other persons’ names or false identities shall not be approved.
  2. In the event that the Company so requests, the Member shall provide Company, within the period specified by the Company, with materials to verify the information (together with the Membership number that the Company issues, “Registered Information”) that such Member registered with the Company for the use of the Service.
  3. The Member shall be able to receive members’ benefits and otherwise use the Service only if all conditions that the Company may specify on the Website are satisfied.
  4. The Member must use the Service in accordance with these Terms of Use and the precautions, etc. stipulated by the Company and displayed on the Website.
  5. The Company shall notify the Member of the necessary matters regarding the Service by displaying them on the Website, etc., and it will be deemed that the Company has notified the Member of the necessary matters by that method.
  6. If the Member is a minor, the Member must obtain the consent of a person with parental authority, guardian, or other custodian (“Person With Parental Authority”) when using the Service (including registering the Wallet and individual transactions related to using the Service, hereinafter the same in this paragraph), and it will be deemed that the consent of a Person With Parental Authority has been obtained under laws applicable to the Member at the time of the application for registration of the Service. In that case, the Person With Parental Authority will be deemed to have consented to the contents of these Terms of Use and the use of the Service at the time of the Member’s registration with the Service.

Article 5 Membership Fee

  1. A Member must pay his or her annual fee, commissions including handling commissions (if any) and appliable consumption tax thereon (together, the “Annual Fees, etc.”) for the coming year in one installment.
  2. In the event that the Company provides the Members with services for which fees other than the Annual Fees, etc. are payable, it shall specify the amount of such fees and the method of payment on the Website.
  3. Annual Fees, etc. that have been paid by a Member shall not be repaid, returned or refunded except where there is willful misconduct or gross negligence on the part of the Company.
  4. Annual Fees, etc. or considerations for Members-only goods or services that have been paid by a member shall not be repaid, returned or refunded in the event that a Member has applied for, or a renewal for, the Member Status in duplicate.
  5. In the event that a Member wishes to obtain the Member Status or to renew the same, he or she must take the following procedures (provided that, in the event of a renewal, either Item (2) or Item (3) is sufficient):
(1) In the event of a new registration, he or she must complete the registration process in accordance with the procedures specified on the Website; in this case, the Member’s obligations to pay the Annual Fees, etc. in the prescribed manner shall be definite, final and binding once the said process has been completed and, after that point, it may not be cancelled and such obligations that have so become definite, final and binding will not diminish or be affected even in the event that the Member withdraws his or her registration;
(2) In the event of a renewal of registration, he or she must complete the renewal process in accordance with the procedures specified on the Website prior to the expiration of the Member Status; in this case, the Member’s obligations to pay the Annual Fees, etc. for the coming year in the prescribed manner shall become definite, final and binding once the said process has been completed and, after that point of time, it may not be cancelled and such obligations that have so become definite, final and binding will not diminish or be affected even in the event that the Member withdraws the renewal of his or her Member Status; and
(3) In the event of a renewal of registration, he or she must complete the automatic renewal process in accordance with the procedures specified on the Website by three months prior to the expiration of the Member Status; in this case, the Member’s obligations to pay the Annual Fees, etc. for the coming year in the prescribed manner shall become definite, final and binding on the first calendar day of the month during which the Member Status expires and, after that point of time, the renewal may not be cancelled and such obligations that have so become definite, final and binding will not diminish or be affected even in the event that the Member withdraws the renewal of his or her Member Status. Every Member is hereby expressly urged to check the Website if it says his or her initial setting in the account is automatic renewal of the Member Status. Regardless of the initial setting, if a Member’s setting is automatic renewal (either due to his or her initial setting or his or her subsequent selection of the setting), then such setting as well as this Item (3) shall apply in subsequent years and subsequent renewals unless he or she terminates the setting of automatic renewal by the end of the month immediately preceding the month during which his or her Member Status expires, in accordance with the procedures specified on the Website.
  1. After the obligation to pay the Annual Fees, etc. have become definite, final and binding pursuant to the immediately preceding paragraph, the Members must pay the same in the prescribed manner and if such payment is not performed by the prescribed deadline, the Member Status shall not be granted or (as the case may be) renewed.
  2. The Membership may, due to its administration circumstances or otherwise, change the amount of the annual fees or commissions including handling commissions. In such event, the Company shall make the related matters known on the Website beforehand.
  3. The Annual Fees, etc. that the Membership specifies on the Website shall involve applicable tax, and in the event that the tax amount is amended, Members must pay the tax as amended together with the Annual Fees, etc. In the event that the tax amount is amended due to tax law changes whereas the Fees, etc. (excluding tax) are not amended, the Membership may choose not to make known to the Members such amendment.

Article 6 Precautions Regarding the Service

  1. In the event that a Member uses services via websites administered by other companies, such Member shall be treated as though he or she has accepted that he or she is required to take necessary procedures separately prescribed by such third parties in order to use such services, even when the Service has been linked from the Website.
  2. The Member shall be treated as though he or she has accepted that in connection with the use of the Service, such Member may not be able to use all or part of the Service (including but not limited to not being able to enjoy the members’ benefits of which You can find a few examples in the immediately following paragraph) due to his or her location or other restrictions.
  3. The Company may grant the Members with certain members’ benefits (including rights to apply for sales (“Advanced Sales”) of tickets (where winders may be selected by drawing) for Concerts, etc. where the Artist appears before they are sold to the public or for digital data (“Digital Data”) relating to the Artist including NFTs), for a fee or without charge. In such event, the Company may, at its discretion, prescribe procedures and/or criteria to determine the Members who will in fact receive such benefits including members’ benefits. The Members may not object to such procedures and/or criteria. The Company shall specify such procedures and/or criteria (where having the Wallet may be one of the requirements) on the Website once they are determined. It is hereby expressly noted that the Company does not owe any obligation to grant such interest.
  4. In the event that the Company is to create or deliver Digital Data to a Member pursuant to the Member’s request, if the Company in its sole discretion judges that responding to the Member’s request to create or deliver Digital Data to him or her may infringe a third party’s rights or interest, the Company may decline such request or, if the Company has accepted such request, it may retract such acceptance.
  5. It is the Member’s responsibility to obtain, at his or her cost, telecommunication devices, software and other equipment that is necessary for such Member to use the Service or the Website. Further, the Member himself or herself needs to take necessary steps (including entering into contracts such as that for telecommunication and making payments for related fees) in order to use the Service or the Website.
  6. The Member may not revoke the application for the use of the Service due to unavailability of all or part of the Service and may not request for a refund of money that he or she has paid to the Company. Further, in the event that the Member’s obligation to pay money has been finalized pursuant to the Service, such as when he or she has won a ticket for a Concert, etc. where the Artist is to appear, such Member shall be required to pay the relevant money and such finalized obligation shall not extinguish even though such Member has cancelled or revoked his or her application for the Service.
  7. The Member shall be treated as though he or she has accepted that, depending on Concerts, etc., there may be restrictions on applications for Advanced Sales, that there is no guarantee that they will receive favorite seats (if at all), and that not all Concerts, etc. will qualify for Advanced Sales.
  8. At the venue of the Concerts, etc., the Company and/or its third-party delegate may request the Member to produce his or her MEMBER’S PASS and identification documents. In the event that the Member refused to follow such request or is unable to do so in a timely manner, or if his or her registered identity does not match the identity shown on such documents, he or she may be refused to enter the venue or be expelled therefrom. In such event, such Member may not be able to claim for any damages including but not limited to any refund for the ticket for the Concerts, etc.
  9. Rights under the Service on which a deadline has been set by the Company shall automatically extinguish on the expiration of the deadline (including a case where the Member never checked the Website before the deadline expired).
  10. In the event that the Member has failed, for reasons such as his or her absence, to receive postal mail such as a ticket for which the event date is specified until after a significant date such as the specified event date, all rights or interest as regards such postal mail shall be permanently null and void and the Company shall not be liable for any consequence.
  11. The Member may use the rights in the registered A!-ID, password, Registered Information, the Member Status, Points (defined in Article 7.1) and all rights under these Terms of Use only for himself or herself and may not use any of those rights on behalf of a third party or transfer any of those rights to a third party, create a security interest over those rights, or allow a third party to use or inherit those rights regardless of whether that is for a fee or without charge. The Member may not transfer, lend, or bequeath the Wallet to a third party (including another Member) and may not share the Wallet with a third party (including another Member).
  12. Only the Member may use the Service and a third party other than the Member (including another Member) may not use the Service on behalf of the Member. Even if there is an incident concerning the Wallet such as unauthorized use of the Wallet by a third party, the Company will not be obligated to take measures such as providing cooperation for creating a new Wallet or suspending that function of the Wallet. Further, except in the case of willful misconduct or gross negligence on the part of the Company with respect to such an incident, the Company will not be liable for any damage incurred by the Member.
  13. Even if there is a person who claims to have obtained interest such as members’ benefits from a Member who was duly granted such benefits or who claims to have received the Wallet, the Company may choose not to treat that person as a Member, but may treat the person who was granted the interest such as members’ benefits by the Company or a third party designated by the Company or who applied for registration of the Wallet as the Member.
  14. The Member must manage and use Registered Information at his or her own risk and expense. Any use of the Service involving Registered Information shall be treated as use by the Member who registered such Registered Information. The Company shall not assume any responsibility whatsoever for the maintenance or use by the Member of Registered Information.
  15. In the event that there is a change to Registered Information, the Member shall take steps prescribed by the Company to update his or her Registered Information, although only with respect to such Registered Information, other than the date of birth and name (not including the family name), that the Company has specified as amendable, promptly and accordingly. The Company shall not be responsible for any notice or postal materials that did not reach the Member due to the failure by the Member of the said actions or for any disadvantage including any loss of opportunities of the Member to use the Service such as receiving any members’ benefits, in each case, that is caused by the failure by the Member to take the said actions. The Member may contact the Membership by contacting the contact specified under these Terms of Use.
  16. The Company reserves the right to cancel or revoke the granting of members’ benefits or other use of the Service even after the Company granted the Member a members’ benefit or otherwise acknowledged the use of the Service in the event that the Company determines appropriate such as when transactions underlying the granting of benefits or other use of the Service have been terminated.
  17. If there is a separate agreement between the Member and a third party (including a crypto asset handling business, credit card company, or collection agency with respect to the use of the Service), the Member shall follow the provisions of that agreement and the Company will not be liable in any way for that agreement.
  18. The Member must use the Service at his or her own responsibility and expense and must not cause any damage or inconvenience to the Company with respect to any act conducted by the Member in connection with the use of the Service and the outcome of that act.
  19. The Company may amend the Service including any members’ benefits involved without prior notice; provided that the Company shall inform the Members within a reasonable period in advance in the event that any revisions will have a significant impact on the Members.

Article 7 Points Service

  1. “A!-POINT” is a points service (the “Points Service”) that the Company provides in accordance with the A!-ID Terms. The Service qualifies for the Points Service and the Member may use the Points Service under this Service and under other services (the “Designated A!-Point Services”) that qualify for the Points Service. A!-POINTS that will be granted to a Member under the Points Service shall hereinafter be called “Points”.
  2. The A!-ID Terms shall govern the terms of the Points Service and other regulations regarding the Points Service.
  3. The Membership will grant Points for the Member when the Member has completed his or her registration or (as the case may be) renewal of Member Status in accordance with manners prescribed by the Membership or in any other circumstances that the Membership acknowledges as appropriate (together, “Qualified Transactions”). Commissions such as handling commissions related to registrations or renewals shall not accrue Points.
  4. The Membership shall determine the Qualified Transactions, rates of granted Points and other terms relating to the Points and shall specify the same on the Website, etc. It is hereby noted that terms that are specified on the Website, etc., rates of granted Points and the expiration dates of the Points granted may vary depending on Qualified Transactions.
  5. The Member may not cash in granted Points.
  6. In the event that the Member has not redeemed Points at Designated A!-Point Services until after the prescribed expiration date of the Points, those Points shall automatically diminish.
  7. In the event that the Membership judges, after it has granted Points for the Member, that the Member falls under any of the following, the Membership may, without notice to the Member, cancel all or part of the relevant Points:
(1) he or she violates or violated in the past any regulations, warnings, etc. (including these Terms of Use) prescribed by the Company relating to the Service or other services that the Company provides;
(2) he or she engages in any illegal or unjust acts; or
(3) the Membership otherwise judges appropriate.
  1. The Membership shall not compensate the Member for any Points that have been cancelled or have diminished shall not be liable for any consequence.
  2. The Member may redeem Points that he or she holds at the rate of one Point being equivalent of one Japanese yen, as regards payments of all or part of annual fees and handling commissions in registrations or renewals of his or her Member Status.
  3. The Point Service constitutes a “standard transaction” prescribed in Article 548-2, paragraph (1) of the Civil Code of Japan and the A!-ID Terms constitute a “standard form contract” prescribed in that paragraph. The Company may amend these A!-ID Terms without notice to the Member under the provisions of Article 548-4 of the Civil Code of Japan by making: (1) the fact that the A!-ID Terms are to be amended, (2) the contents of the A!-ID Terms after the amendment, and (3) the timing of that amendment taking effect, known on the Website, etc. If any of above amendments will have a significant impact on the Members, the Company shall inform the Members with a reasonable period in advance.

Article 8 Prohibited Acts

The Member may not conduct any act set out in the following items or any act that is likely to constitute any of those acts when using the Service or after use of the Service is complete:
(1) Any act that is against the purpose set forth in Article 1;
(2) Auctioning the A!-ID, the Wallet, any right to apply for a ticket prior to sale to the public as granted under members’ benefits or other interest, any ticket, any goods, or any other rights based on the Member Status, whether for a fee or free of charge, or selling any of those on a ticket shop or secondary distribution market or another market (including those on the Internet) to a third party, or buying, assigning, lending or borrowing, or creating or receiving a pledge or other security interest on any of those;
(3) Sale, purchase or transfer of Registered Information, use of a fictitious name or unjust amendment of the Member identity;
(4) Allowing unspecified or many people to use the Service, regardless of whether that is for a fee or without charge, and regardless of the means by which that is allowed;
(5) Allowing another person to use the Service for profit, regardless of whether that is for unspecified or many people;
(6) Using the Service by using information registered by a third party as information;
(7) Allowing Registered Information to be disclosed or provided to another person or disclosing or providing that information to another person regardless of whether that is for a fee or without charge and regardless of the means by which that information is disclosed or provided;
(8) Deleting, altering, diverting, invalidating, obstructing, or avoiding any indication related to patent rights, utility model rights, copyrights, trademark rights, or other rights related to the Service, the Website, digital rights management (DRM) related to the Service and the Website, any means for the protection of contents, or any means for access control (including a geo-filtering mechanism);
(9) Infringing rights by copying, downloading, stream capturing, reproducing, duplicating, archiving, distributing, making publicly transmittable, uploading, disclosing, altering, modifying, translating, broadcasting, displaying, selling, transmitting, or retransmitting in connection with the Service and the Website or conducting an act that otherwise infringes copy rights or any other rights related to the Service and the Website;
(10) Unlawfully embedding or embedding without authorization the Service and the Website in hardware or software or streaming or retransmitting contents distributed on the Website using that hardware or software, or conducting any act that makes it possible to use those contents with frames or inline links;
(11) Accessing the Company’s network or server without authorization, conducting an act that puts an unreasonable or excessive burden on the Company’s network or server, or conducting any similar act;
(12) Installing or executing a virus or other program or file in an information terminal, network device, or system managed by the Company or a third party that inhibits the proper operation of that information terminal, network device, or system, interferes with or controls the operation of that information terminal, network device, or system, or accesses, obtains, or damages data;
(13) Conducting any business using the Service or any acts similar thereto or political or religious activities;
(14) Conducting an act that is offensive towards the Company or a third party (including another Member, the Artist and an affiliate of the Company, or a business partner of any such affiliate) (the Artist, the Company, an affiliate of the Company, or a business partner of any such affiliate, collectively, the “Company, etc.”) or that violates public policy due to any sexual, obscene, violent, insulting, or discriminatory speech or behavior;
(15) Following the Artist, requesting the Artist to allow You to contact or meet the Artist, requesting the Company, etc. to allow You to contact or meet the Artist, repeatedly making unnecessary queries or requests of the Company, etc. or conducting other acts that could hinder any business of the Company, etc. or the operation of the Membership;
(16) Unauthorized duplication, reproduction or distribution of materials or interest such as members’ benefits or texts, audio data, illustrations, images, movies, contents, the Digital Data and other data and other unauthorized acts that could damage rights or interest of the Company, etc.;
(17) Conducting an act that infringes on or damages a patent right, utility model right, copyright, trademark, other property right, likeness right, privacy, reputation, credibility, or other right of the Company, etc.;
(18) Conducting any other act that is or is likely to be in violation of these Terms of Use or any other rules or precautions stipulated by the Company; and
(19) Conducting any other act that the Company considers inappropriate.

Article 9 Termination of Member Status

  1. In the event that the Member falls under or the Company judges any of the following items, the Company may terminate the Member Status of the Member:
(1) The Member’s Member Status shall automatically terminate if the Member does not complete procedures under Article 5.5.2 and 5.5.3.
(2) If any of the Member’s Registered Information proves to be false;
(3) If it is found that that Member was in the past expelled from any of the services operated by the Company, etc.;
(4) If the Service is terminated pursuant to the immediately following Article; or
(5) If the Company determines appropriate.
  1. Even if a Member loses his or her Member Status prior to the (original) expiration date, money (if any) paid by the Member to the Company shall not be refunded, nor shall there be any adjustment of the money (if any) paid by the Member to the Company in proportion to the actual number of days during which the Member was in fact a Member and the number of days between the date he or she became a Member and the (original) expiration date, nor shall any payment obligation on the part of the Member that has been finalized extinguish by virtue of the fact that such Member loses the Member Status.

Article 10 Measures Against Violations of These Terms of Use

The Company reserves the right to terminate or restrict the use of the Service or to rescind the use of the Service by the Member at any time without giving prior notice and without owing any liability if the Member conducts an act that is in violation of these Terms of Use or any other rules established by the Company, etc. or that the Company considers inappropriate.

Article 11 Temporary Discontinuance, Suspension, and Cancellation of the Service

  1. The Company might temporarily discontinue or suspend the provision of the Service by informing the Members on the Website, etc. due to system maintenance, an inspection, or a similar reason.
  2. The provision of the Service may terminate if a system malfunction occurs or another unexpected situation arises due to a natural disaster, power failure, interference by a third party, or other similar event.
  3. The Company might discontinue the Service at its own discretion. In that case, the Company will inform the Members as in advance as possible on the Website.

Article 12 Handling of Personal Information

  1. The Company might disclose personal information to a business partner, partner company, or subcontractor that has executed a confidentiality agreement with the Company for the purpose of executing the Service (including but not limited to operations for the delivery operations, settlement-related operations with credit cards companies, ticketing operations and the creation of the Wallet).
  2. The Company shall manage personal information received from the Member in accordance with the Privacy Policy posted on the official website. The same applies even if the Member is located outside of Japan.

Article 13 Damages

  1. If the Company, etc. incurs damage in connection with the use of the Service due to an event that is attributable to the Member, the Member must provide compensation for that damage.
  2. If the Member receives a complaint or claim from a third party (including another Member) in connection with the use of the Service or a dispute arises between the Member and a third party (including another Member), that Member must resolve that matter at his or her own responsibility and expense.

Article 14 Disclaimer and Exemptions

  1. The following items apply to the Company.
(1) The Company shall not be responsible for any damage or disadvantage that a Member incurs and shall not be obliged to refund any Annual Fees, etc. or any monetary value that has been received by the Company from the Member or has come to belong to the Company, in connection with the use of the Service unless there has been willful misconduct or gross negligence on the part of the Company.
(2) The Company does not explicitly or implicitly represent or warrant that there is no factual or legal defect (including any defect, error, bug, or infringement of rights related to safety, reliability, accuracy, completeness, efficacy, fitness for a particular purpose, or security) in the Service and the Website.
(3) The Company does not owe an obligation to provide the Service to the Member by repairing any defects described in the preceding item.
(4) The Company might temporarily suspend, discontinue, or change the provision of the Service at its discretion without giving prior notice to the Member, and it is deemed that each Member has agreed to that in advance.
(5) The Company will not be liable with respect to any damage or loss incurred by a Member due to a temporary suspension, discontinuation, or change to the provision of the Service under the preceding item. In particular, the Company shall bear no responsibility and shall not make any compensation in the event that a Member ceases to use the Service or cancels a part of the Service and, as a result, becomes unable to use all or a material part of the Service.
(6) In the event that the Company deems it unfeasible to continue the Membership, whether due to the Artist’s activities circumstances or other circumstances, the Company may at its sole discretion dissolve all or part of the Membership, without being responsible for any consequence, regardless of the reason for dissolution. In such event, the Company shall return or refund the annual fees in proportion to the number of moths between and including the month immediately following the month during which the Membership is dissolved and the remaining number of months to the expiration of the Member Status but shall not refund any other moneys (such as commissions including the handling commissions) that the Company has received from the Members.
(7) The Company will not be liable to the Member with respect to any damage incurred by the Member in connection with the use of the Service, damage suffered by the Member due to unauthorized access by a third party to any equipment or system necessary for the provision of the Service, the temporary suspension or a restriction on use of the Service, or an amendment to these Terms of Use or cancellation of these Terms of Use or transactions under these Terms of Use, or damage suffered by the Member due to a dispute between the Member and a third party unless that is due to the willful misconduct or gross negligence of the Company.
(8) The Company will not be liable even if it becomes impossible to provide the Service due to a natural disaster, heavy rainfall or heavy snowfall, war, terrorism, cyber terrorism, power failure, bug in a computer or network, spread of an infectious disease, establishment, revision, or abolition of any law or regulation, change in interpretation of any law or regulation, or any other event that is beyond the control of the Company.
  1. If the Company is liable to the Member for damages in connection with the Service, the total amount of the liability owed by the Company and relevant persons of the Company will be limited to 100% of the total amount paid directly to the Company by the Member to the maximum extent permitted by applicable law. If applicable law does not allow the above limitation of liability to apply to the Member in whole or in part, then the limitation of liability will apply to the Member only to the maximum extent permitted by applicable law.

Article 15 Resolution of Disputes

These Terms of Use and the use of the Service are governed by and construed in accordance with the laws of Japan. The parties agree that the Tokyo District Court has exclusive jurisdiction as the court of first instance in priority to all applicable principles of conflict of laws with respect to any dispute regarding these Terms of Use or the Service.

Article 16 Language

  1. If an English version of these Terms of Use is prepared, that will be prepared as a reference translation only. If there is any discrepancy between the Japanese version and the English version, the Japanese version will prevail. The fact that the Company has prepared an English version of these Terms of Use does not mean or imply that the Company will prepare English versions of other documents regarding the Service.
  2. The Company does not owe an obligation to prepare any notice, documents, publication, information, guidance, precaution, announcement and regulations (together, “Notice, etc.”) in any language other than the Japanese language. Further, in the event that the Company at its discretion makes any Notice, etc. in a language other than the Japanese language, that does not oblige the Company to make any subsequent Notice, etc. in any language other than the Japanese language. In addition, in the event that the Company receives any Notice, etc. written in a language other than the Japanese language from a Member, the Company shall not be obliged to respond to the same, whether or not the Company in fact comprehends all or part of the substance of such Notice, etc. Those Members who do not understand the Japanese language must take measures to understand all Notice, etc. written in the Japanese language.
Supplementary Provisions (Established): These Terms of Use are established and enforced on and from March 13, 2023

Contact Information regarding these Terms of Use
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