会員規約

FUKUYAMA MASAHARU OFFICIAL WORLD FANCLUB “BROS.+” TERMS OF USE


第1条(目的)

福山雅治 オフィシャルファンクラブ 「BROS.+」(以下「当会」といいます。)は、福山雅治(以下「当該アーティスト」といいます。)を応援する日本国外に在住する会員によって構成され、当該アーティストを応援することを目的とします。


第2条(会員規約)

  1. 会員は、入会方法の如何を問わず、ご入会いただいた時点で全て本「FUKUYAMA MASAHARU OFFICIAL WORLD FANCLUB “BROS.+” TERMS OF USE」(以下「本規約」といいます。)に承諾したものとして扱われます。

  2. 本規約は、株式会社アミューズ(以下「当社」といいます。)が提供する当会のサービス(以下「本サービス」といいます。)の提供を受ける会員に適用するものです。なお、本サービスは民法第548条の2第1項に定める「定型取引」に該当し、また、本規約は同項に定める「定型約款」に該当します。

  3. 当会は、民法第548条の4の規定により、(1)本規約を変更する旨、(2)変更後の本規約の内容及び(3)変更の効力発生時期を当社の運営する当会オフィシャルウェブサイト(以下「本サイト」といいます。)その他当会が判断する方法(以下、総称して「本サイト等」といいます。)で表示して周知することにより、予告なく本規約を改定することができます。ただし、変更が会員に重大な悪影響を与える場合には、事前に相当な期間をおいて通知します。


第3条(会員)

  1. 本規約において「会員」とは、本規約に承諾の上、当会の指定する手続に基づき、入会を申し込み、当会がこれを承認した個人をいいます。当社は、入会の申込者(以下「入会申込者」といいます。)が以下の各号に該当する場合には入会を承認しません。
    (1)入会申込者が第三者へのチケット転売又は譲渡を目的として申し込んだ場合
    (2)入会申込者が同一住所で複数の申込みをした場合等、第三者へのチケットの転売又は譲渡を目的とした申込みが疑われる場合
    (3)入会申込者の住所が法人の営業所又はその他の団体である場合
    (4)入会申込者が暴力団、暴力団関係企業・団体その他の反社会的組織に所属する場合及び暴力団員又はこれらと密接な関係を有する者と関係していると合理的に判断される場合
    (5)入会申込者が実在しない場合又は実在が疑われる場合
    (6)入会申込者が過去に本規約又は当社が定める他の規約の違反等により、当会又は当社が運営する他のファンクラブへの入会が取り消されたことがある場合又は退会処分されたことがある場合
    (7)入会申込みの内容に、虚偽の記載、誤記又は記入漏れがある場合
    (8)入会申込者が日本政府もしくは外国政府が経済制裁の対象として指定する者又は日本政府もしくは外国政府が経済制裁の対象として指定する国もしくは地域の居住者に該当し又はこれらの者と密接な関係を有する者であると合理的に判断される場合
    (9)その他会員と承認することが不適当であると当会が判断する場合

  1. 当会は、入会を承認した後であっても、会員が前項各号のいずれかに該当することが判明した場合には、承認を撤回することができます。

  2. 入会申込者は、申告する登録情報の全ての項目に関して、虚偽の申告は一切認められません。

  3. 会員登録は、1名の会員につき、1つの会員番号のみの取得となります(同一名義、他人名義又は虚偽名義を利用しての複数の会員登録はできません。)。なお、会員は、当会への入会に加えて当社が提供するサービス「福山雅治モバイル」を利用することができます。

  4. 会員は、登録したA!-ID(第12項に定めます。)、パスワード、会員番号、会員資格並びに会員資格及び本規約に基づく一切の権利を、自らのためにのみ利用することができ、これらを第三者のために利用すること、第三者に対し、有償であるか無償であるかを問わず、譲渡したり、担保に供したり、使用させたりすること及び相続させることはできません。

  5. 会員は、入会に際し、入会金、年会費、事務手数料、申込み手数料及びそれらにかかる消費税相当額(以下、当会への入会に際して支払いが必要となるこれら金員を総称して「入会金等」といいます。)を1年分一括にて支払わなければなりません。

  6. 会員が当会に支払った入会金等は、当社の故意又は重過失により法令に基づき返還の責めを負う場合を除き、返還されません。

  7. 会員が重複して入会又は会員資格の継続を申し込んだ場合であっても、支払われた入会金等並びに会員限定として別途販売される商品及び有料サービスの対価は、返還されません。

  8. 会員資格の有効期限は当会へ入会金等を支払った月の翌月より1年間とします。

  9. 会員は、入会又は会員資格の継続を希望する場合には、以下の手続のいずれかを行わなければなりません(会員資格の継続の場合は下記第(2)号又は第(3)号のいずれかを行えば足ります。なお、会員は、会員資格の有効期限を、本サイトの会員情報ページにて確認したものとして扱われます。)。
    (1)入会の場合において、本サイト上において明示する手続に従って入会手続を完了すること。この場合には、かかる手続が完了した時点で入会金等を所定の方法にて支払うべき義務が確定し、これ以降に入会の取消しはできず、また、これ以降に入会の撤回をした場合でも上記確定済みの義務は消滅しません。
    (2)会員資格の継続の場合において、会員資格の有効期限が満了する日までに本サイト上において明示する手続に従って手動で継続手続を完了すること。この場合には、かかる手続が完了した時点で入会金等のうち次年度で必要となるものとして本サイトで明示する金員(以下、会員資格の継続に際して支払いが必要となるこれら金員を総称して「継続会費」といいます。)を所定の方法にて支払うべき会員の義務が確定し、これ以降に会員資格継続の取消しはできず、また、これ以降に会員資格継続の撤回をした場合でも上記確定済みの義務は消滅しません。
    (3)会員資格の継続の場合において、会員資格の有効期限が満了する日の3ヶ月前までに本サイト上において明示する手続に従って自動継続を設定すること。この場合には、会員資格の有効期限が満了する日が属する月の初日に次年度の継続会費を所定の方法にて支払うべき会員の義務が確定し、これ以降に会員資格継続の取消しはできず、また、これ以降に会員資格継続の撤回をした場合でも上記確定済みの義務は消滅しません。なお、初期設定が自動継続となっている場合もあり、その場合は本サイト上においてその旨を明示します。また、初期設定が自動継続になっているかどうかにかかわらず、設定された自動継続の設定は、会員が本サイト上に明示する手続に従って自動継続の設定を会員資格の有効期限が満了する月の前月末日までに解除しない限り、翌年度以降においても適用され、翌年以降においても本第(3)号が適用されます。

  10. 前項に基づき入会金等又は次年度の継続会費を支払うべき義務が確定した後、会員は所定の方法にてこれを支払わなければならず、この支払いが所定の期日までになされなかった場合には、前項にかかわらず、会員資格は得られず又継続されません。

  11. 会員は、本サイト上で明示する当会の会員特典を受けることができます。ただし、会員が本サービス及び会員特典を受けるためには、別途、「 A!-IDサービス利用規約 」に基づき当社が運営する「A!-ID」への登録手続(無料)が必要となります。また、会員は、パソコン又はスマートフォン等インターネットを利用できる環境(以下「ネット環境」といいます。)を準備しなければ、会員特典の一部を受けられない場合があります。

  12. 当会は、会員に対し、電子メール及び本サイト等により、必要な情報を表示して周知します。当会は、会員がネット環境を利用しないことによって、会員特典を受けられない場合又は情報伝達の遅れ等の不都合が生じた場合であっても、一切の責任を負いません。

  13. チケットの会員先行受付は抽選によるものであり、会場やイベント内容によっては申込条件に制限があり、チケットを購入できない場合があること、良席をお約束するものではないこと並びに全ての公演及びイベントが会員先行受付の対象となるものではないことを会員は承諾したものとして扱われます。

  14. 公演等の会場で当社又は当社が委託する者が、会員に対し会員証及び本人確認書類等の提示を求めることがあります。会員がこれに応じない場合や提示することができない場合や、登録名義と本人確認書類の名義が異なる場合には、入場をお断りし、公演会場より退出していただく場合があります。この場合、会員はチケット代金の払戻しやその他の賠償請求をすることはできません。

  15. 申込者が未成年者である場合には、入会を申し込むにあたり、親権者、後見人その他の利益保護者(以下「親権者等」といいます。)の同意を得なければならず、申込みをした時点で、当該申込者に適用がある法律に基づく親権者等の同意を得たものとして扱われます。この場合、かかる親権者等は、申込みをした時点で、本規約の内容及び本サービスの利用を同意したものとして扱われます。


第4条(会員の義務)

  1. 会員は、会員の氏名、メールアドレス、パスワードその他の登録情報(以下、単に「登録情報」といいます。)に変更が生じた場合、速やかに当会の指定する本サイト上における変更手続又は当会への届出を行わなければなりません。なお、「生年月日」「名前(苗字を除きます。)」の変更は理由を問わず一切お受けできません。会員が登録情報の変更を怠った結果、当会からの通知等が会員に到達しなかった場合、又は、会員特典、その他本サービスを受ける機会を喪失する等の不利益が生じた場合であっても、当会は一切の責任を負いません。当会への連絡は、本規約に指定する連絡先に対して行わなければなりません。

  2. 会員特典の付与に関する所定の期限を過ぎた後の入会申込者又は会員からの手続又は支払いの遅れについては、当会は一切の責任を負いません。

  3. 会員は、登録情報及び当会から発行された会員番号(以下、総称して「登録情報等」といいます。)を、自己の責任により管理しなければなりません。なお、登録情報等を用いた本サービスの利用は、当該登録情報等を登録したとされる会員による本サービスの利用として扱われます。会員による登録情報等の管理及び使用に関し、当社は一切の責任を負いません。

  4. 登録情報等が第三者に使用されたことにより会員が被る損害については、会員の故意又は過失の有無にかかわらず、当会は一切の責任を負いません。


第5条(個人情報の取扱い)

  1. 当会は、当社と機密保持契約を締結している協力企業、提携会社及び業務委託会社に対し、会員に明示した目的を実施するために個人情報を開示する場合があります(発送業務、代金決済のクレジットカード会社への照会、チケットの受付を含みます。)。

  2. 当社は、会員が登録した個人情報を、当社がオフィシャルウェブサイトに掲載する「 プライバシーポリシー 」に従い、管理します。


第6条(禁止行為)

会員は、以下の各号に該当する行為又は該当するおそれのある行為を行ってはなりません。

  1. 第1条の目的に反する行為

  2. 有償であるか無償であるかを問わず、A!-ID、会員特典により得られたチケットの先行受付権、チケット、グッズ、その他会員資格に基づいた権利をオークションへ出品、チケットショップその他の場(インターネット上のものを含みます。)で第三者に転売、譲渡、貸与し、もしくは質権その他の担保権を設定する行為及びそれらを買い受け、譲り受け、借り受け、もしくは質権その他の担保権の設定を受ける行為

  3. 登録情報等の売買・譲渡、架空名義の使用、不正な名義変更及びこれらの第三者への使用させる行為

  4. 有償であるか無償であるかを問わず、また手段を問わず、登録情報等を他人に開示もしくは提供させ又は他人に対しこれを開示もしくは提供する行為

  5. 第三者の登録情報等を使用して自ら本サービスを利用する行為

  6. 有償であるか無償であるかを問わず、また手段を問わず、不特定又は多数の者に本サービスを利用させる行為

  7. 不特定又は多数の者に対する者であるかどうかにかかわらず、営利目的で本サービスを他人に利用させる行為

  8. 本サービスを利用してなされるあらゆる営業行為及びこれに準ずる行為並びに政治、宗教に関する行為

  9. 当該アーティストに関する著作、会報、会員特典、オリジナルグッズ、コンテンツ、本サイト上の音声、画像及び映像等の無断複製、無断転載及び無断再配布などの当社に無断で利用することにより当社、当該アーティスト、当社の関係会社及びその取引先(以下、総称して「当社等」といいます。)の権利を侵害する行為

  10. 会員、当社等及び当会の特許権、実用新案権、著作権、商標権、その他財産権、肖像権、パブリシティ権、プライバシー、名誉、信用及びその他一切の権利利益を侵害又は毀損する行為及び法令に違反する行為

  11. コンピューターウイルスや有害なプログラムを当社等及び本サイトに侵入させる行為

  12. 当該アーティストに対するつきまとい、当該アーティストに対し連絡や面会を要求すること又は当社等に対し当該アーティストへの連絡や当該アーティストとの面会を申し入れる行為

  13. 当該アーティスト、当社等、当会、第三者(他の会員を含みます。)を誹謗中傷し、その名誉、信用を毀損もしくは不利益を与える行為又はその他の迷惑行為(インターネット、各種SNS等への書込みを含みます。)

  14. 当社等又は当会に対し不必要な問い合わせや要求を多数回にわたって繰り返す行為、その他当会による本サービスの提供に支障を生じさせ、当社等又は当会の事業や運営を妨げる行為

  15. 当会を通じて入手した全てのデータ、情報、文章、音、映像、イラスト等について、著作権法で認められた私的使用の範囲を超えて、複製、販売、出版、頒布、譲渡、貸与、翻訳又は公衆送信等のために利用することにより権利を侵害する行為

  16. 当社等もしくは第三者(他の会員を含みます。)に対し、性的、わいせつ的、暴力的、侮辱的もしくは差別的な言動により不快の念を抱かせる行為又は公序良俗に違反する行為

  17. 本規約その他の当社が定める規約・注意事項当に違反する行為

  18. その他、当社が不適切であると判断する行為


第7条(会員資格の終了)

  1. 当会は、会員が以下の各号のいずれかに該当する又は当会が該当すると判断した場合、会員資格を終了させることができます。
    (1)会員が第3条第10項第(2)号及び第(3)号のいずれの手続も行なわない場合は、自動的に退会扱いとなります。
    (2)会員の登録情報に虚偽の事実が認められた場合
    (3)過去に強制的に当会や当社が提供するサービスを退会させられたことが判明した場合
    (4)会員が前条の禁止行為を行った場合又は本規約等の違反行為をした場合
    (5)その他当会が適当であると判断した場合

  1. 会員が会員資格を喪失した際は、当社に故意又は重過失のある場合を除き、支払済みの入会金等及び継続会費は返還されません。


第8条(本サービス内容の変更等)

当会は、会員特典その他本サービスを予告なく変更することがあります。ただし、会員に重大な不利益を与える場合には、事前に相当な期間をおいて通知します。


第9条(本サービスの停止・中断等)

当社はシステムの保守を行う場合や自然災害、停電等の予測できない事態により本サービスを予告なく中止・中断することがあります。


第10条(免責)

  1. 当会は、当会及び本サービスの利用に関し、会員に生じた損害及び不利益について、当社に故意又は重過失のある場合を除き、一切の責任を負いません。

  2. 当会が通知した申込期限のあるサービスを会員が当該期限までに申し込まなかった場合、当然に申込みにかかる権利は失効します(会員が当会からの通知を確認しないまま当該期限を過ぎた場合を含みます。)。

  3. 公演日が指定されたチケット等の送付物を会員の不在等の理由で受け取らないまま公演日を過ぎた場合、チケット等にかかる権利は全て無効となり、また、支払済みの代金、これに対する消費税相当額、手数料は返還いたしません。

  4. 当会は、会員に起因する事由による本サービスの利用における障害について、一切の責任を負いません。

  5. 当会は、郵便局や各金融機関による手続の不備や事故について、一切の責任を負いません。

  6. 当社は、当該アーティストの活動状況その他の事情により、当会の運営を継続し難いと判断した場合には、当会の全部又は一部を当然に、かつ解散の理由にかかわらず何らの責任を負うことなく、解散することができます。

  7. 前項の場合、当社は、会員に対し、本サイト等で表示して周知の上、会員から受領した年会費については、解散日が属する月の翌月から会員資格の有効期限に応じ、月割計算により未経過月数分の年会費を返還し、年会費以外の入会金等及び継続会費は返還いたしません。


第11条(損害賠償)

  1. 会員は、当会及び本サービスの利用に関し、当社等又は第三者に対して損害を与えた場合、当社に故意又は重過失がある場合を除き、これを賠償する責任を負います。

  2. 会員は、当会及び本サービスの利用に関し、他の会員又はその他の第三者からクレーム又は請求を受けた場合及び第三者との間で紛争が生じた場合、自己の責任と費用負担でこれを解決しなければなりません。


第12条(紛争の解決)

本規約及び本サービスの利用は、適用あるすべての抵触法原則に優先して、日本法に準拠し、同法に従って解釈されます。本規約及び本サービスに関する一切の紛争については、東京地方裁判所を第一審の専属的合意管轄裁判所とします。


規約に指定する連絡先

〒150-8484

FUKUYAMA MASAHARU OFFICIAL WORLD FANCLUB “BROS.+”

https://www.fukuyamamasaharu.com/


附則

第1条(改定)

本規約は2023年4月18日より改定実施します。


第2条(経過措置)

2023年4月18日より前に、①当会への入会手続が完了し、会員になった方及び②会員資格の継続手続が完了した会員(以下、①及び②に該当する会員を総称して「改定前会員」といいます。)については、同年4月18日以降に会員資格の有効期限が満了するまで本規約第3条第12項ただし書は適用されません。ただし、改定前会員が同年4月18日以降に会員資格を継続する場合には、当会が特に認めた場合を除き、会員資格の継続手続完了後(会員資格の継続手続完了前に、改定前会員が自らA!-IDへの登録手続きを完了した場合にはA!-ID登録手続完了後とします。)、改定前会員に同項が適用されます。

 
FUKUYAMA MASAHARU OFFICIAL WORLD FANCLUB “BROS.+” TERMS OF USE


Section 1 (Purpose)

FUKUYAMA MASAHARU OFFICIAL WORLD FANCLUB “BROS.+” (Referred to hereinafter as “the fan club.”) is composed of members residing outside Japan who support Masaharu Fukuyama (Referred to hereinafter as “the artist.”), with the purpose of supporting the artist.


Section 2 (Member Agreement)

1. Upon joining the fan club, members will be considered to have agreed to the FUKUYAMA MASAHARU OFFICIAL WORLD FANCLUB “BROS.+” TERMS OF USE (Referred to hereinafter as “the Terms.”) in their entirety, regardless of the means by which they enrolled.

2. The Terms apply to the receiving of the fan club services (Referred to hereinafter as “the Service.”) provided by Amuse Inc. (Referred to hereinafter as “the Company.”). Additionally, the Service falls under a “standard transaction” as defined in Paragraph 1 of Article 548-2 of the Civil Code, and the Terms fall under a “standard agreement” as defined in the same paragraph.

3. Under the provisions of Article 548-4 of the Civil Code, the fan club may revise the Terms without advance notice by displaying and disseminating (1) the aim of revising the Terms, (2) the contents of the revised Terms, and (3) the date on which the revisions will take effect on the official fan club website operated by the Company (Referred to hereinafter as “the website.”) or other means decided by the fan club (Referred to hereinafter collectively as “the website, etc.”). However, in the event a revision will cause a significant negative impact on members, they shall be notified in advance by a reasonable period of time.


Section 3 (Members)

1. In the Terms, “member” refers to an individual who has agreed to the Terms, applied for enrollment according to the methods specified by the fan club, and were approved by the fan club. The Company will not approve enrollment if any of the following are applicable to the applicant for membership (Referred to hereinafter as a “membership applicant.”).

(1) The membership applicant applied for the purpose of reselling or transferring tickets to third parties

(2) The membership applicant is suspected to have applied for the purpose of reselling or transferring tickets to third parties in cases of multiple applications with the same address, etc.

(3) The membership applicant’s address is a corporate business office or other organization

(4) The membership applicant is a member of a crime syndicate, crime syndicate-affiliated business/group, or other antisocial force, or they are reasonably judged to be associated with crime syndicate members or individuals closely connected with same

(5) The membership applicant is fictitious or suspected of being fictitious

(6) The membership applicant previously had their enrollment in the fan club or a different fan club operated by the Company revoked, or were expelled due to violation of the Terms or other regulations established by the Company.

(7) The membership application contains false statements, errors, or omissions

(8) The membership applicant is an individual subject to economic sanctions by the Japanese government or a foreign government, a resident of a country or region subject to economic sanctions by the Japanese government or a foreign government, or is reasonably judged to be closely connected to such an individual

(9) Any other cases in which the fan club judges it inappropriate to approve them as a member

2. Even after approving enrollment, the fan club may revoke approval if it is discovered the member falls under any of the items in the preceding paragraph.

3. False statements are not permitted in the registration information submitted by the applicant.

4. During member registration, only a single membership number can be obtained for each member (It is not possible to register multiple memberships using the same name, a different name, or a false name.). Additionally, in addition to enrollment in the fan club, members may also access the Fukuyama Masaharu Mobile service provided by the Company.

5. Members may use their registered A!-ID (Defined in Section 12), password, membership number, membership, and all rights based on their membership and the Terms solely on their own behalf, and  they may not be used on the behalf of a third party or transferred, provided as collateral, made available, or succeeded to by any third party, with or without compensation.

6. When enrolling, members must pay the enrollment fee, annual dues, administrative fee, application fee, and associated sales tax (The sum required to pay to join the fan club; hereinafter collectively referred to as “membership fees.”) for a 1-year period as a lump sum.

7. Membership fees paid to the Company by members will not be refunded except when there is a legal obligation to refund them due to willful or gross negligence on the part of the Company.

8. If the member made a duplicate application for enrollment or membership renewal, membership fees which have been paid and the value of member-exclusive goods and paid services sold separately will not be refunded.

9. Membership will remain valid for a period of 1 year from the month after the membership fees were paid to the fan club.

10. When a member wishes to enroll or renew membership, they must complete the following procedures (To renew membership it is sufficient to complete either Item (2) or (3) below. Furthermore, members will be treated as having confirmed the expiration date of their membership on their member information page on this website.).

(1) To enroll, they must complete the enrollment process according to the procedures specified on the website. In this case, their obligation to pay the membership fees via the specified methods is established when the associated process is completed, and enrollment cannot be canceled after this point. Moreover, the established obligation mentioned above is not terminated if they withdraw their enrollment.

(2) To renew membership, they must manually complete the renewal process according to the procedures specified on this website before the expiration date of their membership. In this case, the member’s obligation to pay the portion of the membership fees required for the next year specified on the website (The sum required to pay for renewal of membership; referred to hereinafter collectively as “renewal dues.”) via the specified method is established when the associated process is completed, and membership renewal cannot be canceled after this point. Moreover, the established obligation mentioned above is not terminated if membership renewal is withdrawn after this point.

(3) To renew membership, they must manually set up automatic renewal according to the procedure specified on the website at least 3 months before the expiration date of their membership. In this case, their obligation to pay the renewal dues for the following year via the specified method is established on the first day of the month in which their membership expires, and membership renewal cannot be canceled after this point. Moreover, the established obligation mentioned above is not terminated if membership renewal is withdrawn after this point. Furthermore, in some cases automatic renewal is the default setting, and this will be clearly stated on the website in such cases. Additionally, regardless of whether automatic renewal is the default setting, the configured automatic renewal setting will be applied to the following year if the member does not cancel automatic renewal according to the process specified on the website by the end of the month prior to expiration date of their membership, and the provisions of Item (3) of this section will apply from the following year forward.

11. After the obligation to pay membership fees or renewal dues for the next year is established under the preceding paragraph, the member must pay them via the specified method, and notwithstanding the preceding paragraph, if this payment is not made by the specified due date, membership will not be acquired or renewed.

12. Members may receive the membership benefits specified on the website. However, in order to receive the Service and membership benefits, it is also necessary to complete the registration process (free) for A!-ID operated by the Company under the A!-ID Service Terms of Use. Additionally, if the member does not prepare a connection to access the Internet via PC or smartphone (Referred to hereinafter as an “Internet connection.”), they may be unable to receive certain membership benefits.

13. The fan club will display and disseminate necessary information via email and the website, etc. The fan club assumes no liability for a member’s inability to receive membership benefits or inconveniences such as delayed communication of information due to the member’s inability to access an Internet connection.

14. Members are treated as having agreed to the following: advance member ticket booking is done by lottery, application requirements are restricted based on the venue and event contents, it may not be possible to purchase tickets, it is not possible to reserve the best seats, and not all concerts and events will be eligible for advance member ticket booking.

15. At venues for concerts, etc., the fan club or its contractors may request that members present their membership card and ID, etc. If the member does not comply, cannot present the documents, or the registered name does not match the name on their ID, they may be refused admission and asked to leave the concert venue. In such cases, members cannot request a refund of the ticket price or other compensation.

16. If the applicant is a minor, they must obtain the consent of a parent, guardian, or other conservator (Referred to hereinafter as a “guardian.”) when applying, and upon applying, they will be treated as having obtained the consent of a guardian under all laws applicable to the applicant. In such cases, when the application is made, the associated guardian will be treated as having agreed to the contents of the Terms and consented to use of the Service.


Section 4 (Member Obligations)

1. If a change occurs in a member’s name, email address, password, or other registration information (Referred to hereinafter simply as “registration information.”), the member must promptly complete the update process specified by the fan club on the website, or notify the fan club. Furthermore, changes to the date of birth and name (excluding the surname) are not accepted regardless of the grounds. The fan club assumes no liability if messages, etc., from the fan club do not reach the member as a result of failure to update their registration information, or if they suffer losses such as missing the opportunity to receive membership benefits or other aspects of the Service. Communications with the Company must be conducted using the contact information specified in the Terms.

2. The fan club assumes no liability regarding late procedures or payments by applicants or members after the prescribed deadline associated with the granting of membership benefits has passed.  

3. Members must be responsible for the management of their registration information and the member number issued by the Company (Referred to hereinafter collectively as “registration information, etc.”). Furthermore, use of the Service via registration information, etc., shall be treated as use of the Service by the member who registered the relevant registration information, etc. The Company assumes no liability for the management and use of registration information, etc. by members.

4. The Company assumes no liability regarding damages suffered by a member due to the use of their registration information by a third party, regardless of willful or gross negligence on the part of the member.


Section 5 (Handling of Personal Information)

1. The fan club may disclose personal information to cooperating companies, affiliated companies, and contractors bound by a confidentiality agreement with the Company in order to accomplish the purposes specified to members (This includes inquiries to shipping companies and credit card companies which process payments, and ticket receptions.).

2. The Company manages personal information registered by members in accordance with the Privacy Policy the Company lists on its official website.


Section 6 (Prohibited Activities)

Members shall not engage in activities which fall under or are likely to fall under the items below.

(1) Activities contrary to the purpose stated in Section 1

(2) With or without compensation, reselling, transferring, lending, pledging, or offering as collateral to a third party of and A!-ID, advance ticket booking rights obtained via membership benefits, tickets, merchandise, or other rights based on membership via listing them with an auction or ticket reseller (including on the Internet), or purchasing, receiving, borrowing, or receiving as a pledge or collateral any of these.

(3) Allowing a third party to use registration information, etc., via sale, transfer, use of a fictitious name, or fraudulent name change

(4) Causing others to disclose or provide registration information, etc., or disclosing or providing it to others, with or without compensation and regardless of the means

(5) Using the registration information, etc., of a third party to access the Service

(6) Allowing multiple or non-specific individuals to access the Service with or without compensation and regardless of the means

(7) Allowing other individuals to access the Service for commercial purposes, regardless of the number or identity of said individuals

(8) Using the Service for any and all commercial activity or similar acts, as well as political or religious activity

(9) Infringing upon the rights of the Company, the artist, or the Company’s affiliated companies and business partners (Referred to hereinafter collectively as “the Company, etc.”) via the unauthorized replication, reproduction, redistribution, or other use without the permission of the Company of writings regarding the artist, fan club newsletters, membership benefits, original merchandise, content, or audio recordings, images, and videos on the website.

(10) Infringing upon or harming the patents, utility model rights, copyrights, trademarks, other property rights, likeness rights, publicity rights, privacy, reputation, credibility, or any other rights and interests of members, the Company, etc., or the fan club, as well as illegal activity

(11) Infecting the Company, etc., or the website with harmful programs such as computer viruses, etc.

(12) Stalking the artist, making requests to the artist for contact or in-person meetings, or making overtures to the Company, etc., regarding contact or in-person meetings with the artist

(13) Defaming the artist, the Company, the fan club, or a third party, (including other members), damaging their reputation and credibility, causing losses to them, or other harassment (including posts on the Internet and social media platforms)

(14) Making repeated or gratuitous inquiries or demands to the Company or fan club, otherwise obstructing the provision of the Service by the fan club, or interfering with the business and operations of the Company or fan club

(15) Infringing upon rights through the use of any data, information, text, audio, images, or illustrations, etc., obtained via the fan club for the purpose of replication, sale, publishing, distribution, transfer, lending, translation, or public broadcast beyond the scope of personal use recognized under the Copyright Act of Japan.

(16) Using sexual, obscene, violent, derogatory, or discriminatory language or actions to cause distress to the Company, etc., or a third party (including other members), or violating public order and standards of decency

(17) Violation of the Terms or other regulations or guidelines established by the Company

(18) Any other activities the Company judges to be inappropriate


Section 7 (Termination of Membership)

1. The fan club may terminate membership if any of the following are applicable to the member, or if the fan club judges it to be applicable.

(1) If the member does not complete either of the processes described in Items (2) and (3) of Section 3 Paragraph 10, it will automatically be treated as withdrawal.

(2)The member’s registration information is determined to be false

(3) It is discovered that the member has previously been banned from the fan club or services provided by the Company

(4) The member has engaged in any of the prohibited activities enumerated in the preceding section or violated the Terms, etc.

(5) Any other cases in which the Company judges it to be appropriate

2. When a member loses their membership, the membership fees and renewal dues already paid will not be refunded, except in cases of willful or gross negligence on the part of the Company.


Section 8 (Changes to the Contents of the Service)

The fan club may change the Service including its membership benefits without notice. However, in the event it will cause a significant loss for members, they shall be notified in advance by a reasonable period of time.


Section 9 (Suspension and Interruption of the Service)

The Company may suspend or interrupt the Service without warning to perform system maintenance, or in unforeseen circumstances such as natural disasters or power outages, etc.


Section 10 (Disclaimer)

1. The fan club assumes no liability for any damages or losses suffered by members in connection with use of the fan club or the Service, except in cases of willful or gross negligence on the part of the Company.

2. If the member does not apply for a service which has an application deadline announced by the fan club before said deadline, all rights associated with the application are justifiably null and void (This includes cases in which said deadline passed without the member checking their notifications from the fan club.).

3. If mailings such as tickets with a specified concert date are not received due to the absence of the member, etc., and the concert date passes, all rights associated with the tickets, etc., are void, and the paid cost, amount of sales tax thereon, and service fees will not be refunded.

4. The fan club assumes no liability for any damages resulting from use of the Service on grounds attributable to members.

5. The fan club assumes no liability for processing errors or accidents by post offices or financial institutions.

6. If the Company judges that it would be significantly difficult to continue operation of the fan club due to the status of the artist’s activities or other circumstances, it may disband the fan club wholly or in part without assuming any liability, regardless of the reason for disbandment.

7. In the case described in the preceding paragraph, upon displaying and disseminating this on the website, etc., the Company will refund annual dues received from members based on the time between the month following the date of disbandment and the expiration date of membership, refunding annual dues prorated for the number of unexpired months, while membership fees and renewal dues other than annual dues will not be refunded.


Section 11 (Compensation for Damages)

1. Members assume liability for compensation for any damages caused to the Company or a third party in connection with their use of the fan club or the Service, except in cases of willful or gross negligence on the part of the Company.

2. If a member receives a complaint or financial claim from another member or third party in connection with their use of the fan club or the Service, or a dispute arises with a third party, they must take responsibility for resolving it at their own expense.


Article 12 (Resolution of Disputes)

The Terms and use of the Service are governed by the laws of Japan, taking precedence over all applicable conflict of laws principles, and shall be interpreted in accordance with same. Regarding any disputes in connection with the Terms or the Service, the Tokyo District Court shall be the exclusive court of jurisdiction in the first instance.


Contact Information Specified in the Terms

150-8484

FUKUYAMA MASAHARU OFFICIAL WORLD FANCLUB “BROS.+”

https://www.fukuyamamasaharu.com/


Supplementary Provisions

Section 1 (Revisions)

The Terms were revised on April 18, 2023.


Section 2 (Interim Measures)

The stipulations of Section 3 Paragraph 12 will not apply to members who (1) completed the process to enroll in the fan club and became members prior to April 18, 2023, or (2) completed the membership renewal process prior to this date (Members who fall under (1) or (2) are hereinafter referred to collectively as “pre-revision members.”) from April 18, 2023 until their membership expiration date. However, if a pre-revision member renews their membership after April 18, 2023, the stipulations of this paragraph will apply to the pre-revision member when they complete the membership renewal process (If a pre-revision member completes the A!-ID registration process before completing the membership renewal process, it will apply after completing the A!-ID registration process.), except in cases specially permitted by the fan club.